ده

 

نگهداري عطر

بعد از استعمال عطر از محكم بسته شدن درش مطمئن شويد. شيشه عطرها را در جاهاي گرم يا در معرض نور خوشيد قرار ندهيد. اين كار باعث از بين رفتن بخش زيادي از بوي عطر و در عين حال تيره شدنش مي شود. به همين خاطر است كه خيلي از توليدكنندگان عطرها شيشه هاي تيره يا مات را براي عطرشان انتخاب مي كنند.

سعي كنيد عطري را انتخاب كنيد كه انگار براي شما ساخته شده است، عطري كه با آن احساس راحتي كنيد. به اينكه اين عطر روي بدن فلان دوست يا آشنا خوش بوست اكتفا نكنيد. عطرها را حتما بايد روي بدن خودتان امتحان كنيد. پوست هر كسي، ميزان خشك يا چرب بودنش و حتي رايحه شخصي هر فردي با ديگران متفاوت است . وقتي براي خريد عطر به فروشگاهي مي رويد، آن عطر را روي بدنتان اسپري كنيد و بگذاريد 10 دقيقه بماند. معمولا بعد از 10 دقيقه عطرها خودشان را نشان مي دهند و مي توانيد تشخيص بدهيد براي شما مناسب هستند يا نه اما هستند عطرهايي كه در يك ساعت اول چندان دوست داشتني به نظر نمي رسند و تازه بعد از گذشت يك ساعت خودي نشان مي دهند. سعي كنيد براي خريد عطر اصلا و ابدا عجله نكنيد. باور كنيد آدم لباسي با پارچه زير را راحت تر از عطر نامناسب تحمل مي كند!

رايحه هاي اصلي

عطرها با اينكه خيلي متفاوت هستند اما در ساخت شان معمولا از يكسري رايحه هاي اصلي استفاده مي شود، رايحه هايي مثل عطر گل ها، رايحه هاي شرقي، تركيب گل و رايحه هاي شرقي، چوب صندل و ميوه ها جزو اصلي ترين ها هستند. همچنين گياهاني مثل باديان رومي، گل سرخ، ترنج، هل، چوب سدار، اكاليپتوس، كندر، ياسمن، شمعداني، زنبق، اسطوخودوس، ليمو، ياس بنفش، لي لي، ماگنوليا، خزه، بهار نارنج، پرتاقل، زنبق زرد، نعنا، كاج، تمشك، رز، گل مريم و وانيل جزو موارد بسيار محبوب و پرطرفدار به حساب مي آيند. نوع عطر اين گياهان و ميوه هاست كه تعيين مي كند عطر شما سرد است يا گرم.

شايد از خودتان بپرسيد؛ چطور مي شود عطري كه تركيبي از روغن هاي معطر و الكل است ماندگار شود؟ در حالي كه الكل مي پرد و روغن هاي معطر هم ممكن است زياد با دوام نباشند. راز ماندگاري عطر با بخش ديگري از طبيعت تكميل مي شود: حيوانات! جالب است بدانيدعطر را با كمك گرفتن از بعضي از حيوانات ماندگار مي كنند. حيواناتي مثل آهو، با ايجاد مشك به دوام عطرها كمك مي كنند. يعني معمولا سازندگان عطرهاي خوشبو مقداري مشك و عنبر هم به عطرشان اضافه مي كنند تا اين عطرها مدت زمان بيشتري رايحه شان را حفظ كنند و روي بدن بمانند. معمولا ميزان پرفيوم ها و ادوپرفيوم ها به همين خاطر بيشتر از ساير عطرهاست. بنابراين اگر ميزان ماندگاري عطر برايتان مهم است به سراغ اين دو دسته برويد.

تمام محصولات عطري

از تمام محصولات وابسته به عطرتان استفاده كنيد. اگر دقت كرده باشيد به خصوصعطرهايي كه توسط كمپاني هاي معروف توليد مي شوند معمولا داخل جعبه هايي هستند كه ساير محصولات مثل لوسيون و ژل حمام يا دوش هم درونشان قرار گرفته است. براي اينكه هميشه بوي خوبتان به قوت نخستين لحظات استفاده از عطر باقي بماند مي توانيد موقع استحمام از ژل دوش يا حمام اين محصولات استفاده كنيد.

بعد از استحمام، لوسيون همان محصول يا اسپري را مورد استفاده قرار دهيد. در نهايت هم ادوپرفيوم تان را روي بدن اسپري كنيد و مطمئن باشيد كه اين رايحه تا استحمام بعدي به خوبي روي بدنتان باقي خواهد ماند. به خاطر داشته باشيد براي استفاده از لوسيون خوب است كه از پاها شروع كنيد. اينطوري عطر لوسيون رو به بالا مي رود و خيلي خوب روي بدن مي نشيند.

عطر ارزان قيمت هرگز!

دقت داشته باشيد كه هيچ گراني بي حكمت نيست! مسلما يك عطر ارزان قيمت نه چندان معروف نمي تواند جاي شركت هاي معتبر سازنده عطر را بگيرد. در مورد عطرهاي نامرغوب بايد بدانيد كه ممكن است پس از استفاده بد بو شوند براي همين اگر از اين نوع عطرها داريد آنها را به هيچ وجه وي لباستان اسپري نكنيد. اين كار باعث مي شود بوي بد به خورد لباس برود و به سختي بتوانيد از دستش خلاص شويد اما اگر روي مچ دست هايتان اسپري شده باشد با شست و شو به راحتي از بين خواهد رفت.

عطر را معمولا روي لباس اسپري نمي كنند، به خصوص پرفيوم ها و ادوپرفيوم ها، چون ميزان روغن آنها بالاست و روي لباس لكه مي اندازد ولي اگر خيلي دوست داريد لباستان هم بوي عطر بدهد، مي توانيد عطر را روي لباس هاي تيره و با فاصله اسپري كنيد، آن هم در محل هايي كه به چشم نمي آيند، مثل زير تاي يقه لباس.

 

************************************************************


ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۲۱:۱۰ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

نه

 

انواع عطر

* پرفيوم ها: پرفيوم ها بهترين و با دوام ترين نوع رايح ها با 22 درصد اسانس روغني هستند.

* ادو پرفيوم ها: بعد از پرفيوم ها، اتدوپرفيوم ها قرار مي گيرند. اين گروه با داشتن 15 الي 22 درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست مي آورند.

* ادوتويلت ها: اين دسته 8 تا 15 درصد اسانس روغني دارند.

* ادكلن ها: كه براي مردان استفاده مي شود تنها حدود 4 درصد روغن دارند.

* اوفرش ها: اما رقيق ترين عطرها اصطلاحا ادوفرش ناميده مي شوند كه 3 درصد اسانس روغني دارند و به كار آنهايي مي آيند كه دلشان مي خواهد عطرشان بسيار ضعيف و ملايم باشد. هر چقدر ميزان اسانس روغني يك عطر بيشتر باشد قيمتش هم بيشتر و ماندگاري اش زيادتر خواهد بود. براي همين با توجچه به استفاده اي كه از عطرتان مي كنيد يكي از دسته هاي بالا را انتخاب كنيد. معمولا براي مهماني ها دسته اول و دوم گزينه هاي بسيار مناسبي هستند، به خصوص آنهايي كه دوست ندارند عطرشان را به همراه شان ببرند و مجددا تجديدش كنند. براي استفاده هاي روزمره و محيط هاي كاري، از ادوتويلت ها و ادوفرش ها استفاده كنيد كه رايحه هاي رقيق و ملايمي دارند. امروزه ادوپرفيوم ها و ادوتويلت ها، بيشترين توليد خودشان را دارند. چون آدم هاي امروزي بيشتر از هر چيزي خواستار ماندگاري هستند و هر دو اين موارد ماندگاري نسبتا بالايي دارند

*******************************


ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۲۰:۴۲ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

هشت

 

عطر گرم، عطر سرد

معمولا بيشتر افراد تعريف ساده عطر گرم و سرد را مي شناسند؛ مي دانند عطرهايي كه در آنها رايحه شكلات يا چوب صندل يا ادويه هاي شرقي به كار رفته باشد عطرهاي گرم به حساب مي آيند و عطرهايي كه در آنها رايحه ليمو و نارنج يا هندوانه به كار رفته باشد عطرهاي خنك هستند. براي فصل هاي سرد بايد از رايحه هاي گرم استفاده كرد و براي فصل هاي گرم از رايحه هاي سرد.

حالا كه كم كم به بهار نزديك مي شويم، بد نيست به فكر عوض كردن عطرتان بيفتيد. براي اين فصل از رايحه هاي خنك استفاده كنيد. بهتر است براي اين فصل 2 عطر تهيه كنيد؛ يكي براي استفاده روزمره و ديگري براي مهماني ها. عطرهاي سنگين، مثل توليدات شركت ديور يا ورساچه را در مهماني ها استفاده كنيد؛ اين عطرها معمولا به تلخي يا شيريني مي زنند.

از آنجايي كه با ورود به فصل بهار روزهاي گرم هم كم كم خودي نشان مي دهند به سراغ عطرهايي با ماندگاري بالا برويد. بدن در فصول گرم سال، بيشتر عرق مي كند و همين مسئله باعث از بين رفتن زود به زود بوي عطر مي شود. برخلاف زمستان كه عطرها براي خودشان حالا حالاها مي مانند و جايي نمي روند!

نحوه درست استفاده كردن از عطر

خيلي ها فكر مي كنند همين كه عطر را روي بدن اسپري كنند، كار تمام است! اشتباه نكنيد. عطر زدن آداب مخصوص به خودش را دارد، البته اگر دلتان مي خواهد ماندگاري عطرتان بيشتر شود و مرتبا مجبور به استفاده مجدد نباشيد؛ عطر را روي قسمت هاي نبض دار بدن اسپري كنيد آن هم نه از فاصله خيلي نزديك. عطري كه از فاصله نزديك اسپري شود. روي يك نقطه جمع مي شود و احتمال اينكه بوي آن به تلخي بزند زياد مي شود مچ دست ها، گردن (در مواردي ممكن است باعث ايجاد حساسيت شود) و آرنج ها محل هاي اصلي اسپري شدن عطر هستند. دست تان را در فاصله 10 تا 15 سانتيمتري اين نقاط بگيريد و به آرامي عطر را اسپري كنيد. در مورد مچ دستان يك نكته را به خاطر داشته باشيد؛ بعد از استفاده از عطر، مچ ها را به هم نساييد؛ اين كار باعث خراب شدن بوي عطرتان مي شود.

بعضي ها عطر را تنها روي گردن شان اسپري مي كنند اما فقط به گردن اكتفا نكنيد چون بخش زيادي از بوي عطرتان رو به بالا خواهد رفت و كمرنگ مي شود. مچ دست ها براي تكميل اين پروژه عالي است! يك راه جالب ديگر هم براي اينكه بوي خوشتان بيشتر شود وجود دارد، مقدار كمي از عطرتان را در هوا اسپري كنيد و به سمتش برويد، اينطوري عطر روي تمام بدنتان خواهد نشست. اگر عطرتان ماندگاري كمي دارد و براي مثال تا از خانه به مهماني برسيد پريده است يا كمرنگ شده، خوب است شيشه را به همراه تان داشته باشيد و وقتي نزديك مقصد مورد نظرتان شديد از عطرتان مجددا استفاده كنيد. اين كار عطر را تازه تر نگه مي دارد.

عطر اصل

نسبت به خريد عطر اصلف حساس باشيد. عطرها مستقيما با سيستم تنفسي شما سروكار دارند. اگر عطر شما نامرغوب باشد احتمال اينكه به بدنتان و حتي به محيط زيست صدمه بزند زياد است. اين روزها زياد ديده مي شود كه دستفروش ها عطرهايي را با شكلي شبيه عطرهاي اصل مي فروشند و متاسفانه عده اي هم اين عطرها را مي خرند. سري به سايت هاي فروش عطر مورد نظرتان بزنيد. با يك جستجوي ساده متوجه خواهيد شد كه قيمت آن عطر حدود چقدر است. چطور ممكن است همان عطر را با يك دهم قيمت بفروشند و بگويند اصل هم هست؟ حتي اگر گفتند به خاطر نداشتن جعبه به قيمت پايين فروخته مي شوند باور نكنيد؛ اين عطرها تقلبي هستند.

تشخيص عطر اصلي از تقلبي

چگونه عطر تقلبي را تشخيص دهيد؟ عطرهاي تقلبي معمولا شيشه هاي نامرغوب و كدري دارند. چاپ روي شيشه و جعبه معمولا كمرنگ و با نمونه اصل آن متفاوت است و محتويات شيشه به طرز عجيبي غيرعادي به نظر مي آيد (مثلا خيلي پررنگ هستند). اگر در اينترنت عكس نمونه هاي اصل را ببينيد به راحتي مي توانيد با نمونه هايي كه فروشنده ها به شما نشان مي دهند مقايسه كنيد و انتخاب درستي داشته باشيد.

اگر عطر شما تقلبي باشد مي تواند علاوه بر پوست به ريه ها نيز آسيب بزند. علائمي مثل خارش گلو و بيني، عطسه، آبريزش بيني و سرفه مي تواند نشان دهنده مشكل دار بودن عطرتان باشد. از طرف ديگر افرادي كه آلرژي دارند يا به بيماري ها و مشكلات تنفسي مثل آسم دچار هستند بايد بسيار مراقب خودشان باشند.

1- عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده كنيد نقاطي كه جريان خون قوي و پوست گرم تر از ديگر نقاط مي باشد مانند مچ دست، پشت گوش، قفسه سينه، گردن، پشت زانوها و داخل آرنج ها

2- عطر را بصورت چند لايه استفاده كنيد تا ماندگاري آن افزايش يابد.

3- پس از 4-3 ساعت معمولا بايد مجددا به خودتان عطر بزنيد.

4- عطر را در هواي روبروي خود اسپري كرده و از آن عبور كنيد. با اين كار عطر بطور يكنواخت روي بدن شما مي نشيند.

5- هيچگاه عطر را مستقيما روي لباس خود به كار نبريد زيرا ممكن است ايجاد لك كند.

6- هنگام خريد اجازه دهيد حداقل عطر بمدت 10 دقيقه روي پوست شام باقي بماندو زماني كه بوي عطر با بوي طبيعي بدن شما آميخته مي گردد ايجادي بوي متفاوتي خواهد كرد. با اين كار انتخاب بهتري خواهيد كرد. همچنين بيش از 3 عطر را همزمان امتحان نكنيد چون بيني شما ديگر قدرت تشخيص نخواهد داشت.

گاهي ممكن است يك عطر تقلبي مشابه اصل را با قيمت مناسب به شما عرضه كنند و ادعا شود كه همان عطر اصلي است. مثلا طرف مي گويد اين را خودم وارد كرده ام و با قيمت مناسب تر مي دهم ولي يادتان باشد نمي شود چك پول 50 توماني را 25 تومان خريد. شما يك محصول دربسته مي خريد و داخل آن را نمي بينيد. تستر هم هست ولي گاهي ممكن است تستر اصل را به شما نشان بدهند و كالايي كه مي خريد تقلبي باشد.

در كل بهترين روش براي تشخيص عطر تقلبي و اصل اين است كه از كنار خيابان يا فروشگاه هايي كه نمي شناسيد خريد نكنيد. وقتي شما فروشگاه را بشناسيد با خيال راحت خريد مي كنيد و نياز به تشخيص نيست. بايد مغازه را بشناسيد و مطمئن باشيد فروشگاه معتبري است. نمي توانيم بگوييم از كجا مي توانيد بفهميد عطري كه مي خريد اصل است ولي مي گوييم از كجا مي توانيد بخريد؛ فروشگاه هاي معتبر و قديمي كه سال ها در اين كار بوده اند

 

*************************


ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۲۰:۱۴ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

هفت

 

چرا بوي يك نوع عطر در افراد مختلف متفاوت مي باشد؟

تركيب شيميايي بدن, رژيم غذايي و سن اشخاص بر عطري كه به پوست زده مي شود تاثير مي گذارد. در ضمن, عطر داراي بسياري از روغن هاي اسانس دار مي باشد. برخي از روغن هاي اسانس دار تاثير متفاوتي بر روي پوست اشخاص مي گذارد و احتمال دارد كه برخي از آنها جذب پوست بشود. همين مساله باعث مي شود تا بويي از پوست متصاعد شود و در نتيجه بوي عطر نيز متفاوت شود.

عطر را چگونه استفاده مي كنند؟

در كمال تعجب مشاهده مي كنيم كه بسياري از خانمها نمي دانند كه عطر را به كجاي پوست خودشان بزنند. عطر بايد به نقاطي كه داراي نبض است زده بشود. در حقيقت, نقاط داراي نبض, نقاطي هستند كه فاصله رگها از سطح پوست به كمترين حد خود مي رسد و در همين نقاط, رگهاي خوني حرارت بيشتري از خودشان مي دهند كه به صورت يك پمپ كوچك عطر عمل مي كند و بوي عطر نيز بهتر متصاعد مي شود. نقاط داراي نبض عبارت است از : مچ دست, پشت گوش, پشت زانوي پا و پشت آرنج دست قسمت پائين گلو . در ضمن براي اينكه بوي عطر دوام بيشتري داشته باشد, روي مچ هاي پا نيز زده مي شود كه جريان متصاعد شدن عطر را از پائين به بالا امكان پذير مي سازد.

چرا برخي از عطرها گران قيمت هستند؟

عطرها داراي مقدار معيني از مواد تشكيل دهنده طبيعي گران قيمت هستند. براي ساختن 452 گرم روغن گل محمدي, بيش از يك تن گلبرگ گل استفاده مي شود كه سه تا چهار هزار دلار هزينه در بر دارد. همين مساله درباره بسياري از انواع روغن هاي اسانس دار نيز صادق است.

چه مواردي را بايد در نگهداري عطر رعايت كرد؟

عطر, بايد به دور از حرارت يا سرماي بيش از حد نگهداري بشود. در ضمن, در شيشه عطر بايد محكم بسته شود تا از بخار شدن آن جلوگيري گردد. از قرار دادن عطر براي مدت طولاني در برابر تابش نور خورشيد نيز جلوگيري بشود.

آيا عطر مصارف ديگري بجز استفاده آن روي پوست دارد؟

به هنگام استحمام, ميتوان چند قطره از عطر دلخواه را در آب وان ريخت. در ضمن به هنگام شستشوي لباس هاي زير نيز مي توان چند قطره از عطر دلخواه را به آب شستشو ريخت يا آن را روي گل هاي مصنوعي اسپري كرد.

 

****************************


ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۱۹:۵۸ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

شش

 

نكاتي در ارتباط با عطر و استفاده از آن

فرق بين عطر، ادو پرفوم، ادو توالت و ادو كلن در چيست؟

فرق اين محصولات تنها در ميزان غلظت عصاره روغني سازنده بوهاي مختلف است. بديهي است هر قدر غلظت عصاره روغني در يك بو بيشتر باشد، ماندگاري اش بيشتر خواهد بود.

غليظ ترين عصاره، عطر يا perfume نام دارد با غلظتي بين 40-15% خالصترين و ماندگارترين بوهاست و در عين حال گرانترين نوع عطر است.

و بعد از آن به ترتيب، Eau de Perfume با غلظتي در حدود 15-7% رايج ترين نوع عطر است كه ماندگاري مناسبي دارد و به گراني عطر هم نيست.
ادو توالت (Eau de Toilette) در حدود 6-1% غلظت داشته بوي ملايمي دارد كه ماندگاري زيادي هم ندارد و براي تمديد بوي آن بايد چندين بار در طول روز از آن استفاده شود.

و آخر از همه ادوكلن (Eau de Cologne) است كه در واقع همان ادو توالت (Eau de Toilette) است، بويي ملايم دارد و ماندگاري اش نيز همان اندازه است.

در After Shave هاي مخصوص آقايان كمترين مقدار عصاره روغني بكار مي رود به همين دليل دوام بويش از بقيه كم تر است.

چرا بعضي از بوها نسبت به بقيه ماندگاري بيشتري دارند؟

اشخاصي كه پوستي چرب دارند معمولا بوي عطرشان نسبت به افرادي كه پوست خشك دارند، ماندگاري بيشتري دارد. زيرا پوست چرب به طور طبيعي مرطوب است و رطوبت باعث نگهداري و ماندگاري بوي عطر مي شود.

چه كنيم تا بوي عطرمان بيشتر بماند؟

همانطور كه گفته شد ماندگاري بوي عطر بسته به خشك يا چرب بودن پوست، اش در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امكان در طول روز، عطر خود را تجديد كنيد.

متخصصين توليد محصولات بهداشتي توصيه مي كنند كه عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنيد و مقدار كمي را هم بر روي پوست بدنتان استفاده كنيد. با اين كار بوي عطر شما پخش مي شود و سريع از بين نمي رود. يك اسپري كوچك روي موها باعث مي شود بوي عطر شما در تمام روز باقي بماند.

چرا همه عطرها الكل دارند؟

زيرا الكل باعث مي شود بو روي پوستتان نمانده و از پوست شما متصاعد شود. بدون وجود الكل در عطر، شما تنها كسي خواهيد بود كه متوجه مي شويد عطر زده ايد.

فرق بين لوسيون و ژل After Shave چيست؟

لوسيون After Shave پوست را مي سوزاند و به بسته شدن منافذ پوست بعد از اصلاح صورت كمك مي كند اما ژل After Shave تنها خنك كننده و تسكين دهنده پوست صورت است.

چه كنيم كه عطرمان ديرتر فاسد شود ؟

شيشه عطر را در محل خشك، خنك و به دور از پنجره و نور خورشيد نگه داريد؛ زيرا نور خورشيد باعث بروز اختلالاتي در مواد تشكيل دهنده عطر شده و آن را از بين مي برد. به طور كلي براي اينكه شيشه عطر عمر بيشتري داشته باشد، پيشنهاد مي شود آن را هميشه درون جعبه اش نگه داريد.

 

*********************************


ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۱۹:۴۵ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

پنج

 

در قرن 18 با ساخت ادكلن (Eau de cologne) انقلابي در صنعت عطر سازي به وقوع پيوست. ادكلن كه در آن زمان تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو موارد استفاده فراواني داشت.

قرن ها پيش از اين، عطر به عنوان ماده اي براي خوشبو كردن محيط در مراسم مذهبي مصريان سوزانده مي شد. در آن زمان استفاده از اين مواد خوشبو تنها به آيين ها و تشريفات مذهبي اختصاص داشتند اما به تدريج از اين مواد براي ساختن پماد جهت تسكين و درمان زخم هاي پوستي نيز استفاده شد.

در طول قرن هفدهم، استفاده از بوي خوش و عطر كاملا در بين مردم رايج شد. دستكش هاي معطر در فرانسه به بازار آمد و در سال 1656 بود كه اولين صنف سازندگان عطر تاسيس شد.

استفاده از عطر در كشور فرانسه بيش از ساير نقاط جهان به سرعت افزايش پيدا كرد.

در قرن 18 با ساخت ادكلن (Eau de cologne) انقلابي در صنعت عطر سازي به وقوع پيوست. ادكلن كه در آن زمان تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو موارد استفاده فراواني داشت، از آنجمله مي توان به استفاده از آن براي خوشبو كردن آب حمام ، خوشبو كردن نوشيدني ها و شكر، بعنوان شستشو دهنده و خوشبو كننده دهان، جزئي از مواد سازنده پمادها و ... اشاره كرد.

براي اولين بار در قرن هجدهم، در فرانسه عطر به صورت مايعي درون بطري هاي شيشه اي تزييني به بازار آمد و شيشه هاي عطر كم كم بين مردم محبوبيت پيدا كردند.

در قرن نوزدهم، انقلاب فرانسه ناخواسته باعث شد تا شور و شوق مردم اين كشور براي استفاده از عطر كم شود. اما بعد از گذشت چند سال مردم مجددآ جرات پيدا كردند كه ميل شديدشان را براي استفاده از كالاهاي لوكس، از جمله عطر ابراز كنند.

از آن زمان تا كنون بوهاي جديد در شيشه هاي مخصوص عطر با طرح ها و بسته بندي هاي متنوع به بازار عرضه مي شود.

كار با عطر يك حرفه قديمي است كه نياز به طبع لطيف و مهارت خاصي دارد. يوناني ها و رومي ها نوشيدني هاي خود را با رز و بنفشه معطر مي كردند. اما در هر حال تقطير سيستماتيك عطرها در قرون وسطي به وسيله دانشمندان مسلمان صورت گرفت. تاجرهاي ونيزي ادويه جات و عطرهاي جمع آوري شده از كاروان هاي آسيايي را به وسيله كشتي ها و وسايل حمل و نقل آن زمان در سرتاسر اروپا پخش مي كردند.

اسانس ها بسيار فرارند و از گل، برگ، ميوه و علف ها و ريشه هاي گياهي به دست آمده و در بيشتر موارد از يك قسمت خاص از گياه به دست مي آيند. به عنوان مثال از گل رز، شكوفه هاي نارنج، هسته بادام، برگ آويشن، پوست دارچين، چوب سندل يا سرو و ميوه جوز هندي مي توان نام برد. اين روغن ها از سرتاسر جهان فراهم مي شوند. چوب سندل كه بسيار گران نيز هست از هندوستان، گل هاي رز از بلغارستان، آفريقاي شمالي و فرانسه و ...، نمونه محصولات حيواني نيز مشك (مشك از غده كوچكي در نزديك آلت تناسلي آهوي مشك زاي نر) و بيدستر (بيدستر از ترشحات حيواني شبيه به خز به دست مي آيد) هستند. از آن جا كه تقاضا براي مصرف عصاره ها روز به روز افزايش مي يابد، براي همين عطرهاي صنعتي به طور روزافزوني جاي عطرهاي طبيعي را مي گيرند.

قبل از اين كه يك عطر الكلي در شيشه بسته بندي و به بازار ارايه شود، بايد مدتي نگهداري شود و اين زمان به خاطر آن است كه اگر چربي و يا نوعي از مواد اوليه در عطر وجود داشته باشد، رسوب داده و جدا شود. اين زمان دو ماه به طول مي انجامد. عطرهاي الكلي بهتر است در ظروف شيشه اي نگهداري شوند و از ورود هوا و نور در آنها جلوگيري شود.

مواد سازنده عطر

هر نوع عطر دست‌كم از سه جزء تشكيل يافته است كه فراريت و وزن ‏مولكولي آنها تا حدي باهم تفاوت دارند.

جزء اول
جزء اول كه تاپ نوت ناميده مي شود، فرارترين ماده و مشخصترين بو را در دارا بوده ‏و در توليد عطر كاربرد دارد.‏

جزء دوم
جز دوم كه ميدل نوت ناميده مي شود، كمتر فرار است و عموما عصاره يك ‏گل (بنفشه ، ياس و غيره) است.‏

جزء سوم
آخرين جزء يا اندنوت، كمترين فراريت را دارد و معمولا يك رزين يا پليمر مومي ‏است.‏

سيوتون، اصلي‌ترين سازنده عطر
بيشتر عطرها اجزاي بسياري دارند و از لحاظ شيميايي غالبا مخلوطهاي ‏كمپلكس هستند. با پيشرفت تجزيه مواد عطر طبيعي ، مصرف تركيبات آلي ‏سنتزي خالص كه بوي آنها همانند بوي عطر خاصي مي‌باشد، بسيار ‏معمول شده است. نمونه آن سيوتون ، يك كتون حلقوي است كه از سيويت ‏بدست مي‌آيد. سيويت ، ماده‌اي است كه از غده‌هاي گربه سيويت ترشح ‏مي‌شود.

گربه سيويت، حيواني شبيه به گربه است كه در اتيوپي و افريقاي ‏مركزي يافت مي‌شود.‏ سيوتون در عطر سازي ارزش بسيار دارد. امروزه سيوتون بصورت سنتزي ‏موجود است. براي سنتز سيوتون ، نخست 8 ، هگزادكان ـ1 ، 16، دي ‏كربوكسيليك اسيد تهيه مي‌كنند و سپس آنرا بصورت حلقه در مي‌آورند. يون توريم (Th+4) كاتاليزور بسته شدن اين حلقه است.

سيويت، مانند مشك، مجموعه‌اي از مواد جاذب جنسي است. اين مواد ‏جاذب جنسي در عطرهاي موثر با زيركي بوسيله بوهاي گل و گياهي ‏پوشانده مي‌شوند. جاذبه اوليه از بوي خوش حاصل مي‌شود. اما اثر ‏اساسي ناشي از سيويتون يا مشك است.‏

ساير تركيبات عطر

تركيبات ديگري كه در عطرها بكار مي‌روند، شامل الكلها و استرهايي با وزن ‏مولكولي زيادند. يك نمونه ، ژرانيول (با نقطه جوش‎‎‏ 230 درجه سانتي‌گراد) يك جزء اصلي از ‏روغن ژرانيوم (شمعداني معطر) تركيه‌اي است.‏ استرهاي اين الكل ، براي ساختن ماده معطر سنتزي كه بوي رز دارد، در ‏عطرسازي بكار مي‌رود. مثلا استري كه از واكنش ميان ژرانيول و اسيد فرميك تشكيل مي‌شود، بوي رز دارد.‏

عطرها نوعا 10% تا 25% اسانس عطر و 75% تا 80% الكل و يك ثابت ‏كننده براي نگه داشتن روغن‌هاي اسانسي دارد. عطرها به بيشتر مواد ‏آرايشي افزوده مي‌شوند تا محصول بدست آمده بوي مطلوب داشته باشند؛ ‏اين مواد بوهاي طبيعي و ديگر اجزايي مانند مواد جاذب جنسي را مي‌‏پوشانند. آنها بعلت داشتن الكل ، خاصيت ضدعفوني و باكتري‌كشي ‏ملايمي دارند.‏

******************************


ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۱۹:۳۳ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

چهار

 

چرا همه عطرها الكل دارند؟

تـركيب آب و الـكل به‌عنوان حلال مواد معطر به‌كار مي‌رود. چون الكل فرار است باعث مي‌شود كه بوي عطر روي پوست‌تان نمانده و در اثر گرماي پوست شما متصاعد شود و درنتيجه بوي مطبوع به شامه اطرافيان برسد. بدون وجود الكل در عطر، شما تنها كسي خواهيد بود كه متوجه مي‌شويد عطر زده‌ايد.

  هر عطري براي چه مكاني؟


براي محافل رسمي بهتر است از عطرهاي تلخ، گرم، شيرين و تند استفاده كنيد. به عطرهايي كه معمولا بوي شكلات و ميوه‌هاي تابستاني را مي‌دهند عطرهاي «شيرين و گرم» مي‌گويند و عطرهايي هم كه از اسانس ريشه درختان و ادويه‌هاي تند شرقي درست شده‌اند را عطرهاي «تلخ» مي‌گويند. غالبا عطرهايي كه در مجالس دوستانه استفاده مي‌شوند عطرهاي «سرد و ترش» هستند و اين نامگذاري به‌ دليل حس طراوت و آرامشي است كه عطرها منتقل مي‌كنند. عطرهاي سرد يك حس خنكي، شادابي و جواني را به افراد القا مي‌كنند و همچنين با استشمام عطرهاي ترش ياد مركبات هم مي‌افتيد.

  در زمستان چه عطري بزنيد؟


از آنجا كه در فصل زمستان مولكول‌هاي تركيبات الكلي فرار نبوده و تا حدودي ساكن و بي‌حركت هستند، بنابراين معمولا در فصول سرد سال عطرها از ثبات بيشتري برخوردار خواهند بود. با توجه به آنچه گفته شد بهتر است براي اين فصول از رايحه‌هاي ملايم و خنك كه حاوي تركيباتي مانند ادويه‌هاي شرقي، عسل، وانيل، شكلات و قهوه و همچنين عصاره گل‌ها و گياهان مختلف هستند، استفاده كنيد.

بيشتر عطرهايي كه حاوي اين تركيبات هستند نوعي احساس آرامش، اطمينان و دلگرمي را در افراد ايجاد خواهند كرد. فصل زمستان اغلب موجب ايجاد نوعي احساس افسردگي در افراد خواهد شد. براساس نتايج به دست آمده از تحقيقات انجام شده، كمبود ويتامين در افراد مختلف در فصول سرد سال به‌شدت افزايش مي‌يابد، بنابراين با رايحه‌اي كه در محيط اطرافتان رايحه گرم و دلپذير ايجاد كند، مي‌توانيد تا حدودي بر اين احساس ناخوشايندي كه در وجود شما به‌وجود آمده است، غلبه كنيد.

 

سال 1950 عطرهاي مردانه ساخته شد


در همين دوران توليدكننده‌هاي عطر سراغ توليد عطرهاي مردانه رفتند مثل ادكلن‌‌ها و افترشيوها.

سال 1985: رستوران‌ها استفاده از اين عطر را ممنوع كردند


«كريستين ديور» يكي از معروف‌ترين عطرهاي خود را به نام «Poision» وارد بازار كرد؛ عطري كه در تبليغات آن گفته مي‌شد كه احساسات عشق و نفرت را توامان در فرد زنده مي‌كند. اين عطر داراي رايحه گل‌هاست و آنقدر عطر و بوي قوي دارد(حدود 37 درصد) كه برخي از رستوران‌هاي نيويورك ورود آن را ممنوع كرده‌ بودند، زيرا بوي غذاها را تحت‌تاثير خود قرار مي‌داد و نمي‌گذاشت كه بو‌هاي مطبوع غذا در فضاي رستوران بپيچد.

سال 1990: حس تازگي وارد عطرسازي شد


در اين دهه عطرسازان، مواداوليه جديدي را در عطرها استفاده كردند موادي كه حس تازگي را به عطرها تزريق مي‌كنند. آنها سعي مي‌كردند از مواد طبيعي بيشتر استفاده كنند تا جايي كه بتوانند حس فضاهاي طبيعي را القا كنند. مثلا رايحه‌هايي به كار برند كه انعكاسي از اقيانوس و هواي پاك باشد. يكي از پيشگامان در اين عرصه شركت «كالوين كلين» بود كه سراغ توليد چنين عطرهايي رفت.

سال 1997: سال عطرهاي زنانه


سال
۱۹۹۷ سالى براى عطرهاى زنانه بود. در همان سال‌ها بسيارى از زنان چه خانه دار و چه شاغل، خواستار اثبات شخصيتى مستقل از مردان بودند. عطرهاى معروفى مانند عطر «فيفت اونيو» توسط «اليزابت اردن» و عطر ۲۱۲ توسط كارولين هررا در سال ۱۹۹۷ به بازارهاى جهان معرفى شدند. زنان دهه ۹۰ تفاوت‌هاى زيادى با زنان دهه‌هاى قبل از خود داشتند. آنها تبديل به انسان‌هايى بسيار پيچيده، مرموز و مستقل شده بودند و از اين‌رو عطرهاى كلاسيك ديگر توجه آنها را جلب نمي‌كرد. همين امر صنعت عطرسازى را تبديل به صنعتى آميخته با روانشناسى و جامعه‌شناسى كرد.

و سرانجام؛ توليد عطــــر خوراكي در ســــال 2012


به نوشته روزنامه « گاردين»آبنبات‌هايي توليد شده‌است كه پس از خوردن آن رايحه خوشبويي از تمام منفذهاي پوست بدن متصاعد مي‌شود. هر دانه از اين آبنبات‌ها كه از اوايل سال آينده در ايالات‌متحده وارد بازار خواهند شد، مي‌توانند بدن يك انسان بالغ ۶۰ كيلويي را به‌مدت 6ساعت در عطر گل رز بپوشانند.

شركت آمريكايي سازنده اين آبنبات‌هاي عطرافشان مي‌گويد، خوردن آن كاملا بي‌ضرر است و روش تاثيرگذاري آن بر بدن دقيقا شبيه سير است. اين آبنبات‌ها نيز مثل گياه سير تركيبي دارند كه بدن انسان به راحتي مي‌تواند آنها را تجزيه كند و به همين دليل بوي نهفته در اين تركيب‌ها از طريق منافذ پوست متصاعد مي‌شود.

ماده اصلي موجود در اين آبنبات‌ها «گرانيول» نام دارد كه الكل اشباع‌شده مايع و معطر و يك تركيب طبيعي است كه در گياهاني شبيه گل رز، بنفشه و وانيل يافت مي‌شود. با مكيدن و خوردن اين آبنبات‌ها كه در ضمن حاوي شكر نيستند، ظاهرا بدن ما به يك بطري عطرافشان بدل مي‌شود.

 

*****************************
ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۱۹:۱۹ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

سه

 

از آغــــــــــاز  تا امـــــــــروز عطـــر


باستان‌شناسان ظرف‌هاي مخصوص عطر روغني را كه معطر بود در گورهاي مربوط به مصريان پيدا كرده‌اند. آنها به نوعي به هنر ساختن عطر دست پيدا كردند اما بعدها اين هنر توسط رومي‌ها و عرب‌ها توسعه پيدا كرد، آنها ياد گرفتند چطور بايد عطر را تصفيه كرد. نخستين شكل عطر، بخور بود كه در بين‌النهرين كشف شد. در آن هنگام در مناسك مذهبي، صمغ‌ها و چوب‌هاي مختلفي سوزانده مي‌شد، همچنين چوب‌ها و صمغ‌هاي خوشبو را در آب و روغن خيس مي‌كردند و بدن خود را با آن ماساژ مي‌دادند.

1 قرن قبل از ميلاد: پرندگان و حيوانات عطر مي‌زدند


رومي‌ها عادت داشتند به حيوانات خانگي عطر بزنند به‌خصوص سگ‌ها و اسب‌هايشان، همچنين آنها سعي مي‌كردند با ايده‌هاي خاص و مبتكرانه بال وپر پرنده‌هايشان را نيز به عطر آغشته كنند تا وقتي آنها در اتاق شروع به پرواز مي‌كنند بوي خوش از بال‌هايشان متصاعد شود و همه فضا را خوشبو كند.

قرن 2 ميلادي: ابوعلي سينا  گلاب را ساخت


در ايران  ابوعلي سينا، نخستين بار فرايند استخراج عصاره از گل‌ها به وسيله تقطير را كه امروزه رايج‌ترين روش عطرسازي است انجام داد. او ابتدا اين روش را روي گل سرخ پياده كرد كه عملا به توليد گلاب منجر شد. قبل از اين كشف بزرگ عطرهاي مايع كه مخلوطي از روغن‌ها، پودر گل‌ها و گياهان خشك شده بود، وجود داشت.

قرن 14 ميلادي: دانش عطرسازي به اروپا آمد


دانش عطرسازي در قرن چهاردهم با گسترش اسلام به اروپا راه يافت و درنهايت در سال 1370 ميلادي يك مجارستاني، نخستين عطر مدرن را با روغن‌هاي محلول در الكل به فرمان ملكه (اليزابت) اين كشور توليد كرد كه در اروپا با عنوان Hungary Water شهرت يافت.

قرن 16 ميلادي: فرانسه مركز عطر جهان شد


عطر وارد انگلستان شد و ملكه اليزابت اول دستور داد كه تمام مكان‌هاي عمومي را خوشبو كنند. توليد و تصفيه عطر به فرانسه رسيد و كم كم اين كشور به مركز عطر جهان اروپا تبديل شد. از همين جا بود كه مانند امروز از عطر براي از بين بردن بوي نامطبوع بدن استفاده كردند.

قرن 17 ميلادي: دستكش عطردار مسموم


در آن زمان استفاده از دستكش‌هاي عطردار در فرانسه مرسوم شد. علاوه بر اينها، عطرسازان در اين دوران از همه دانش و مهارت‌شان استفاده كردند تا سم درست كنند. يك دوشس فرانسوي در همين ايام با دستكش عطردار مسموم شد و به قتل رسيد، زيرا در اين دستكش به جاي عطر از سم استفاده شده و پوست او اين سم را جذب كرده ‌بود.

قرن 18 ميلادي: يك انقلاب بزرگ در صنعت عطرسازي


با ساخت ادكلن (Eau de cologne) انقلابي در صنعت عطرسازي به وقوع پيوست. ادكلن كه در آن زمان تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو موارد استفاده فراواني داشت، از آن جمله مي‌توان به استفاده از آن براي خوشبو كردن آب حمام، خوشبو كردن نوشيدني‌ها و شكر به‌عنوان شست‌وشودهنده و خوشبوكننده دهان، جزئي از مواد سازنده پمادها و... اشاره كرد.

قرن 19 ميلادي: استفاده بيش از اندازه ناپلئون از عطر


ناپلئون عادت داشت هر ماه،60 شيشه از عصاره و اسانس خيلي قوي ياس استفاده كند اما همسر اول او يعني «ژوزفين» بيشتر دنبال بويي قوي‌تر يعني عطر مشك بود. عطر او به قدري قوي بود كه 5 دهه بعد از مرگش همچنان بوي آن در اتاق خواب مخصوصش باقي مانده بود. در اين زمان ديگر عطر در بين مردم رواج پيدا كرده‌بود و حتي انقلاب صنعتي نيز نتوانست بر فروش بسيار عطر تاثير بگذارد و آن را از رونق بيندازد.

******************************


ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۱۹:۰۲ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

دو

 

هر روزعطرهاي پر زرق و برق و رنگارنگي وارد بازار مي‌شود؛ عطرهايي با رايحه‌هاي متفاوت و قيمت‌هاي مختلف.اما انگار ديگر توليدكنندگان به اين حد اكتفا نمي‌كنند، آنها به دنبال يك چيز نو و يك تحول بزرگ هستند تا جايي كه بعضي از خبرگزاري‌هاي بزرگ دنيا خبر از توليد عطر خوراكي داده‌اند؛ عطري كه بخوريد و بعد بدنتان خوشبو شود! شايد عجيب باشد اما گويا در اين دنياي هزاررنگ ديگر نبايد از هيچ چيز تعجب كرد. اما واقعا عطر از كجا به اينجا رسيد؟ اصلا چه شد كه انسان‌‌ها به فكر توليد عطر و توسعه اين صنعت افتادند؟ چه كساني در ساخت اين ماده خوشبو نقش داشتند؟ و اصلا عطرها در طي تاريخ چه مسيري را طي كرده‌اند تا به امروز رسيده‌اند؟ اينها همه سؤالاتي است كه سعي كرده‌ايم در اين گزارش به آنها جواب دهيم.البته در كنار آنها تمام نكات ضروري را كه هنگام خريد و استفاده از عطر به آنها نياز داريد آورده‌ايم ؛ از روش تشخيص عطر تقلبي و اصلي گرفته تا تفاوت عطرهاي مختلف و عطر فصل و... .

 

چه عطري براي چه كسي؟

دقت در نحوه خريد عطر و ادكلن توسط اشخاص مختلف نشان مي‌دهد كه افراد از شيوه‌هاي مختلف و گاهي عجيب و غريبي براي انتخاب عطر و ادكلن مورد نظر خود استفاده مي كنند. مثلا آنهايي كه جوان‌ترهستند بيشتر از دوستان و اطرافيان خود تقليد مي‌كنند و بدون توجه به اينكه رايحه عطر مي تواند با نوع پوست تغيير كند همان محصول را از فروشگاه خريداري مي‌كنند.بيلبوردهاي تبليغاتي و شيشه‌هاي پر زرق و برق محرك خريد بعضي ديگر است، بعضي از افراد مسن‌تر هم سعي مي‌كنند به برند خاصي وفادار بمانند يا حتي هستند كساني كه از هرچه دردسترس‌شان باشد استفاده مي‌‌كنند.

اما اصلي‌ترين عوامل انتخاب كه به طور ناخودآگاه روي انتخاب افراد تاثير مي‌گذارد عبارتند از:

1.
شخصيت استفاده كننده: به‌طور مثال رايحه تند و اسپرت كه براي يك جوان ورزشكار مناسب است نمي‌تواند براي يك خانم مسن انتخاب مناسبي باشد.

2.
فرهنگ جامعه: در جامعه‌اي كه در آن حفظ حريم بين زن و مرد امري متعارف است، استفاده يك خانم از رايحه‌هاي نه چندان مناسب امري غيرقابل قبول است.

3.
جنسيت افراد: اگر يك ادكلن با رايحه‌اي از دسته گل‌ها و شكوفه‌ها كه برازنده يك خانم است توسط يك مرد استفاده شود، صورت خوشي نخواهد داشت.

بوي يك نوع عطر در افراد مختلف متفاوت است
تركيب شيميايي بدن، رژيم غذايي و سن اشخاص بر عطري كه به پوست زده مي‌شود، تاثير مي‌گذارد. در ضمن، عطر داراي بسياري از روغن‌هاي اسانس‌دار است. برخي از روغن‌هاي اسانس‌دار تاثير متفاوتي روي پوست اشخاص مي‌گذارد و احتمال دارد كه برخي از آنها جذب پوست شود. همين مسئله باعث مي‌شود تا بويي از پوست متصاعد شده و در نتيجه بوي عطر نيز متفاوت شود.

آيا طريقه استفاده درست از عطر را مي‌دانيد؟

عطر را روي قسمت‌هاي نبض‌دار بدن اسپري كنيد، آن هم نه از فاصله خيلي نزديك. عطري كه از فاصله نزديك اسپري شود روي يك نقطه جمع مي‌شود و احتمال اينكه بوي آن به تلخي بزند زياد است. مچ دست‌ها، گردن (البته در مواردي ممكن است باعث ايجاد حساسيت شود) و آرنج‌ها محل‌هاي اصلي اسپري شدن عطر هستند. دست‌تان را در فاصله 10 تا 15 سانتي‌متري اين نقاط بگيريد و به آرامي عطر را اسپري كنيد. در مورد مچ دستان يك نكته را به خاطر داشته باشيد؛ بعد از استفاده از عطر، مچ‌ها را به هم نساييد. اين كار باعث خراب شدن بوي عطرتان مي‌شود. بعضي‌ها عطر را تنها روي گردن‌شان اسپري مي‌كنند اما فقط به گردن اكتفا نكنيد چون بخش زيادي از بوي عطرتان رو به بالا خواهد رفت و كمرنگ مي‌شود. مچ دست‌ها براي تكميل اين پروژه عالي است!

 
چگونه عطر تقلبي را از اصل تشخيص دهيد

  •   بيشتر عطرهاي اورجينال داراي در سنگين و تقريبا آهنربايي هستند كه كاملا با خود شيشه چفت مي‌شوند، در نمونه تقلبي در آنها بسيار سبك و شل روي عطر قرار مي‌گيرد.
  •   عطرهاي ارجينال معمولا از شيشه باكيفيت و شفافي برخوردار هستند كه در نمونه تقلبي آن شيشه كدر و حتي كمي سبك‌تر به‌نظر مي‌رسد( در بعضي موارد به‌دليل طراحي فوق‌العاده مشابه قابل استناد نيست).
  •   آخرين مرحله تشخيص و شناسايي عطر اورجينال رايحه خود عطر است كه درصورت آشنايي خريدار با آن محصول شناسايي آن راحت بوده در غير اين صورت مي‌توان ذكر كرد كه عطرهاي تقلبي بنا به نداشتن كنترل كيفي و استاندارد رايحه ثابتي ندارند.

 

*****************************************************************


ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۱۸:۴۶ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

يك

 


عطر ادكلن
تام فرد
لاليك

بولگاري
سي كي
عطر
ادكلن
كريد
لوله بازكني
بنايي ساختمان
تخليه چاه

بوتان
ايران رادياتور
نمايندگي
عطر
ادكلن
برند عطر

تعميركار پكيج
سرويس پكيج

تعمير چيلر
تعميرات چيلر
سرويس چيلر
نصب چيلر
نصاب چيلر
نگهداري چيلر
تعميركار چيلر
تعمير پكيج بوتان
تعميرات پكيج بوتان
تعميركار پكيج ديواري
تعمير يخچال
تعميرات يخچال
تعميركار يخچال
تعمير آبگرمكن
تعميرات آبگرمكن

تعمير يخچال در محل



تعمير كولرگازي
تعميرات كولرگازي
نصب كولرگازي

نصاب كولرگازي
تعميركار كولرگازي
سرويس كولرگازي

تعمير يخچال
تعميرات يخچال
تعميركار يخچال
سرويس يخچال

تعمير يخچال در محل
مترجم اسپانيايي
مترجم زبان اسپانيايي
تدريس خصوصي زبان اسپانيايي
تعمير پكيج
تعميرات پكيج
سرويس پكيج
تعميركار پكيج
تعمير چيلر
تعميرات چيلر
راه انداي چيلر
نگهداري چيلر

تعمير چيلر جذبي
تعمير چيلر تراكمي
تعمير پكيج ايران رادياتور
تعميرات پكيج ايران رادياتور
تعميركار پكيج ديواري
تعمير پكيج ديواري

تاج گل
تاج گل ترحيم
تاج گل ختم
تاج گل تسليت

جعبه گل
گلفروشي
تاج گل مراسم ختم
تاج گل براي تسليت
خريد جعبه گل
سفارش جعبه گل

گل فروشي
تعمير پرينتر
تعميرات پرينتر
سرويس پرينتر
تعميركار پرينتر

خريد فيلم
خريد فيلم جديد
خريد فيلم خارجي
لوله بازكني
تخليه چاه
حفر چاه
حفاري چاه

ترميم چاه
تعمير كولرگازي
تعميرات كولرگازي
نصب كولرگازي
سرويس كولرگازي

نصاب كولرگازي
نصب اسپيلت
نصاب اسپيلت
سرويس اسپيلت
تعمير اسپيلت
تعميرات اسپيلت
تعمير پرينتر
تعميرات پرينتر
سرويس پرينتر

تعميركار پرينتر


لوله بازكني
تخليه چاه
حفر چاه
حفاري چاه
لوله بازكني غرب تهران
تخليه چاه غرب تهران
خريد كولرگازي
كولرگازي
خريد چيلر
فروش چيلر
بازسازي
بازسازي ساختمان

بازسازي خانه
بازسازي آپارتمان
خدمات ساختمان

نقاشي ساختمان
نقاش ساختمان
نقاشي منزل
نقاشي آپارتمان

تعمير يخچال
تعميرات يخچال
تعمير لباسشويي
تعميرات لباسشويي

تعميركار لباسشويي
تعمير آبگرمكن
تعميرات آبگرمكن
سرويس آبگرمكن
لوله بازكني
تخليه چاه
چاه كن تهران
چاه كن

حفر چاه
نظافت
نظافت منزل
نظافتچي
اعزام نظافتچي
نظافتچي آقا
نظافتچي خانم
خدمات نظافت منزل
كارگر نظافتچي
نظافت راه پله
نظافت محل كار

خريد فيلم
خريد فيلم خارجي
خريد فيلم جديد



نظافت
نظافت منزل
نظافتچي
اعزام نظافتچي
نظافتچي آقا
نظافتچي خانم
خدمات نظافت منزل
كارگر نظافتچي
نظافت راه پله
نظافت محل كار

تعمير ماشين لباسشويي
تعميرات ماشين لباسشويي
تعمير يخچال فريزر
تعميرات يخچال فريزر

سرويس يخچال فريزر
تعميرات موتورخانه
تعمير موتورخانه
نگهداري موتورخانه
تعميركار موتورخانه
سرويس موتورخانه
آهنگر
 سيار
تعمير پرينتر تعميرات پرينتر سرويس پرينتر تعميركار پرينتر تعمير فكس تعميرات فكس تعميركار فكس
لوله بازكني تخليه چاه حفر چاه كن نقاشي ساختمان نقاش ساختمان نقاشي منزل خريد عطر خريد ادكلن تعميرات پرينتر
ادكلن
بازسازي  خانه
بازيسازي ساختمان بازسازي
عطر بنتلي

ادكلن بنتلي
عطر  آمواج
ادكلن آمواژ
ادكلن آمواج
عطر كريد
ادكلن كريد
ادكلن چوپارد
عطر چنل
عطر شنل
ادكلن شنل
ادكلن شانل
ادكلن چنل
عطر كارتير
ادكلن كارتير
عطر سي اچ
ادكلن سي اچ
عطر سي كي
ادكلن سي كي
عطر بولگاري
ادكلن بولگاري
ادكلن بلگاري
عطر باربري
ادكلن باربري
عطر هوگو باس
ادكلن هوگو باس
عطر هرمس
ادكلن هرمس
عطر جورجيو آرماني
ادكلن جورجيو آرماني
عطر گرلن
ادكلن گرلن
عطر گوچي
ادكلن گوچي
عطر دي اند جي
ادكلن دي اند جي
عطر ديور
ادكلن ديور
ادكلن لانوين
ادكلن لنكوم
عطر لانكوم
ادكلن لانكوم
عطر تروساردي
ادكلن تروساردي
عطر تام فورد
ادكلن تام فورد
ادكلن تام فرد
عطر ورساچه
ادكلن ورساچه
عطر جوپ
ادكلن جوپ

عطر كنزو
ادكلن كنزو
ادكلن مرسدس بنز

عطر نارسيسو رودريگز
ادكلن نارسيسو رودريگز
عطر ايو سن لورن
ادكلن ايف سن لورن
ادكلن ايو سن لورن
عطر پاكورابان
ادكلن پاكورابان
عطر ويكتوريا سكرت
ادكلن ويكتوريا سكرت
عطر لاگوست
ادكلن لاگوست
عطر مارلي
ادكلن مارلي
ادكلن لاليك
عطر تيري موگلر
ادكلن تيري موگلر
ادكلن لاپرلا
ادكلن دانهيل
عطر دانهيل
جوشكار سيار

مترجم اسپانيايي


**********************************************************
ادامه مطلب
نوشته شده توسط afruz | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۱۸:۳۳ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |